loading

Negafobia

Primaire tabs

15 juni, 2015

Negafobia

De creatief directeur gaf een inleiding voordat hij de kartonnen zou omdraaien op de vergadertafel van Simson, de marktleider in fietsbanden reparatiesetjes. Hij vertelde geestige anekdotes over de ongeschreven wet dat lekke banden per definitie op een rotmoment komen.

“Het is een hilarische campagne, je moet er wel een beetje ballen voor hebben, maar ja, die hebben jullie!” De marketeer keek niet happy. Nog voordat er ook maar één karton was omgedraaid zei hij: “Al die lekke banden, dat is wel een beetje negatief hè?”

Zonnebrandcrème gaat over kanker. Verzekeraars verstoppen de ellende waar je je tegen verzekert in een grap. De Postcode Loterij is succesvoller dan de Staatsloterij. Daar regeert de angst! Want het gaat niet over het positieve verhaal van winnen en goede doelen. Je moet er toch niet aan denken dat je buurman wèl en jij niet zou winnen?

Omarm negativiteit, demonstreer overtuigend dat je heel goed weet dat het ontzettend vervelend is om een lekke band te krijgen. Laat zien dat je je kan inleven in de wereld van je klanten, wees één van hen. Dan heb je de aandacht. Gebruik dat inzicht als jouw motivatie om zulk goed bandenplakspul te maken. Omdat je de aandacht hebt mag je uitleggen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen. Dan hebt je een winnende campagne.

Lodewijk van der Peet, Managing Director BeyenMeyer

Leave a Comment

Share this Project

Say somethings!

Bij het indienen van dit fomulier gaat u akkoord met het privacybeleid van Mollom.