loading

Pissen in je eigen broek

Primaire tabs

15 september, 2015

Pissen in je eigen broek

De laatste weken worden de reclameblokken ineens vol gekotst met grote brokken feel-good. LOI doet het met een mooi inzicht: ‘leer door’. Hoogstaand vakwerk, mooi gefilmd, goed gecast, veel oprechte emoties maar allemachtig, wat jammer dat die heerlijke campagne ‘Nederland wordt steeds slimmer’ er voor moest wijken.

NS brengt een mooie, wat oudere dame op zwijmelmuziek van Leonard Cohen naar een oude liefde in Oostenrijk. Mooi gemaakt maar oersaai. Een variant op dit thema is met een hipster die op muziek van een andere bejaarde (Billy Joel) spontaan naar Londen gaat. Hoeveel mensen (kunnen) denken, weet je wat, ik ga vandaag naar Engeland, kan mij ’t schelen. Ook in mij schuilt ergens een romanticus maar dit verhaaltje geloof ik niet, gaat er niet in. Eenzame mannen zonder vrouw, kinderen en werk (maar wel met geld) kunnen dat doen, jij en ik niet.

ABN AMRO vraagt me wat mijn verhaal is. Zoals met veel feel-good campagnes, dit is keihard liegen op z’n mooist. Het kan DeBank echt geen moer schelen wat ik meemaak, wat mijn zorgen zijn en mijn verhaal zal ze ossenworst wezen.

Feel-good is als pissen in je eigen broek; het voelt lekker warm, maar je loopt voor lul.

Lodewijk van der Peet, Managing Director BeyenMeyer

Leave a Comment

Share this Project

Say somethings!

Bij het indienen van dit fomulier gaat u akkoord met het privacybeleid van Mollom.